”Höj bemanningen – nu!”

Sjukvård Att arbeta som undersköterska på en hälsocentral innebär redan idag att vara som en bläckfisk: många armar, många uppgifter, allt på samma gång. Trots detta har ett politiskt beslut fattats om att öppna en helgöppen hälsocentral i Oskarshamn – utan att tillföra resurser för mer personal.

Läs mer här